0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
طبق خودرو چیست؟وظایف وعلائم خرابی طبق

طبق خودرو چیست ؟

طبق خودرو یکی از اجزای اصلی سیستم تعلیق و فرمان در ماشین می باشد که به عنوان نقاط اتصال مستقیم بین مجموعه چرخ های جلو و قاب خودرو عمل می کنند.
به عبارت ساده ، قطعه ای فلزی است که در دو سر آن دارای بوش های محوری است که از یک طرف به قسمت های متحرک سیستم تعلیق و از طرف دیگر به شاسی خودرو متصل می شود و وظیفه اتصال شاسی به قطعات سیستم تعلیق دارد طبق نام دارد .

وظیفه طبق در خودرو چیست ؟

طبق به راننده این امکان را می دهد که ماشین را هدایت کند و در عین حال چرخ ها را با سطح جاده به سمت بالا و پایین هدایت می کند. اگرچه از نظر ظاهری ساده هستند اما طبق نقشی حیاتی در پایداری و قابلیت رانندگی کلی خودرو دارد.

 طبق جلو راست خودرو آریو Z300

طبق در کدام قسمت خودرو تعبیه شده است ؟

امروزه اغلب وسایل نقلیه دارای یک یا دو طبق در سیستم تعلیق خود هستند. خودروهای سواری به ازای هر چرخ یک طبق و کامیون‌ها و خودروهای شاسی بلند، دو طبق بالا و پایین دارند.
تعداد طبق در خودرو به عواملی همچون : نوع سیستم تعلیق خودرو ،محل محور محرک خودرو (محور عقب یا محور جلو) ، تعداد دیفرانسیل روی خودرو (تک دیفرانسیل یا دو دیفرانسیل) ، سیستم تعلیق معمولی یا هوشمند خودروبستگی دارد .
طبق که به آن (بازوی کنترل‌کننده) نیز می گویند تقریباً در تمام سیستم‌های تعلیق و فرمان خودرو، در محور جلو در هر یک از دو چرخ جلو قرار دارند. آنها از فولاد ، چدن یا آلومینیوم ریخته گری به عنوان ماده اولیه تشکیل شده اند. بازوهای کنترل کننده فولاد و آهن استحکام و توانایی مقاومت در برابر آسیب را دارند.

طبق در کدام قسمت خودرو تعبیه شده است ؟ 

طبق خودرو به چه شکل است ؟

بازوهای کنترل معمولاً به شکل A، L یا جناغی شکل هستند، اما طراحی ها از خودرو به وسیله نقلیه بر اساس هندسه تعلیق متفاوت است. این قطعات دارای نقاط اتصال در هر انتها برای اتصال بند انگشت فرمان چرخ به قاب خودرو هستند.

نشانه‌ها و علائم خرابی طبق خودرو چیست؟

معمولاً طبق یکی از قطعاتی است که رانندگان به سادگی متوجه خرابی آن نمی شوند پس لازم است با علائم و نشانه های خرابی آشنا باشید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن مشکل را تشخیص دهیدو نسبت به تعویض طبق اقدام نمایید . این علائم عبارتند از:
شنیدن صدای تق‌تق یا جیرجیر هنگام عبور از دست‌اندازهای جاده
شنیدن صدای کلیک و ضربه محکم در زمان چرخش چرخ‌ها، توقف و یا چرخاندن فرمان
احساس لرزش در فرمان ماشین به خصوص در سرعت‌های بالا
انحراف شدید زوایای کمبر و کستر چرخ‌ها و عدم هم‌راستایی آن‌ها
کج شدن طبق
پارگی یا لهیدگی بوش‌های طبق
در برخی موارد پارگی گردگیر سیبک و یا ایراد در ساختار آن

نحوه تشخیص طبق اصل در خودرو چینی

 طبق خودرو برلیانس، قطعه‌ای با ظاهر ساده، اما مستحکم طراحی شده است که عملکرد آن تاثیر زیادی در کارکرد درست سیستم تعلیق برلیانس دارد. از این رو لازم است هنگام تعویض تنها از نمونه‌های اصلی و باکیفیت آن استفاده کنید.

 در واقع تشخیص طبق اصل از مدل‌های طرح سخت و تقریبا غیرممکن است. از این رو توصیه می‌کنیم همواره از فروشگاه‌های معتبر برای خرید لوازم یدکی برلیانس و لوازم آریو استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا از مشکلات بعدی در امان باشید.

 فروشگاه بازرگانی آرامیس پارت با واردات و تامین قطعات خودرو های چینی توانسته است نیاز مشتریان خود را در این زمینه تامین نماید .

 با تماس به پشتیبانان آرامیس به راحتی می توانید لوزام یدکی مورد نیاز خود را خریداری کرده و آن را در کمترین زمان دریافت نمایید .