0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
علائم خرابی مغزی سوئیچ خودرو چیست؟

مغزی سوئیچ چیست ؟

مغزی سوئیچ یکی قطعات اصلی هر ماشینی برای روشن شدن می باشد که با نام مغزی استارت نیز شناخته می شود.

وظیفه مغزی سوئیچ چه می باشد ؟

در سال های پیشین زمانی که خودرو ها برای روشن شدن ازهندل استفاده می کردند مغزی سوئیچی در آن ها تعبیه نشده بود اما با پیشرفت در تکنولوژی و اضافه شدن استارت به خودرو ها سوئیچ به شکل امروزی درآمد ، که وظیفه اصلی مغزی سوئیچ خودرو که یکی از قطعات تزئینات داخلی و خارجی در خودور چانگان است باعث روشن و خاموش کردن و قفل کردن درب ماشین می باشد  . 

 مغزی سوئیچ برلیانس

علائم خرابی مغزی سوئیچ

۱. مشکل در سوییچ:

زمانی که سوئیچ را وارد مغزی می کنیم انتظار می رود به راحتی چرخش انجام شود ، اما اگر خلاف آن باشد یعنی به سختی این چرخش اتفاق افتد وعمل استارت انجام نشود می بایست حتما مغزی سوئیچ خود را تعویض نمایید .

۲. مشکل درانتقال برق توسط مغزی سوئیچ برای استارت خودرو

دومین مشکل مرتبط با انتقال برق به استارت خودرو می باشد . زمانی که سوئیچ به راحتی در مغزی حرکت می کند اما به محض استارت خوردن متوجه می شوید برق به چراغ های پشت آمپر نمی رسد !!
اگر با این مشکل مواجه شدید بدین معنی است که مغزی استارت خودرو شما به مشکل خورده است و می بایست در اولین فرصت آن را تعمیر و عوض نمایید .

۳. سوییچ در مغزی می چرخد و پشت آمپر روشن می شود، ولی خودرو استارت نمی خورد

ممکن است دو مورد بالا هیچ مشکلی نداشته باشد و سوئیچ به راحتی وارد مغزی شده و چراغ آمپر نیز روشن گردد اما ماشین همچنان استارت نخورد !!
در این صورت مشکل از ایموبلایزر می باشد که سوئیچ و مغزی سوئیچ را نمی تواند شناسایی نماید که می باید ایموبلایزر و مغزی سوئیچ را بررسی نمایید .

آموزش تعویض مغزی سوئیچ با 6 مرحله

در مرحله اول کافی است مغزی سوئیچ یا همان مغزی استارت جدید از یک فروشگاه معتبر خریداری نمایید .

خرید مغزی سوئیچ برلیانس اگر نیاز به تعویض مغزی سوئیچ برلیانس سری 300 که یکی از قطعات تزئینات داخلی و خارجی برلیانس می باشد دارید می توانید آن را از فروشگاه آرامیس پارت با بهترین قیمت و بهترین کیفیت خریداری نمایید .

در مرحله دوم کاور سیستم استارت خودرو را بردارید.

به طور کلی، بیشتر وسایل نقلیه دارای یک محفظه اسپلیت پلاستیکی هستند که میل فرمان و استارتر که لوازم یدکی چانگان می باشند را کاور می کند. برای باز کردن سیستم استارتر از یک آچار آلن استفاده کنید. هنگام جدا کردن سیلندر احتراق، مواظب سیم های اتصال دهنده سوئیچ باشید.

در مرحله سوم سوئیچ جدید را روغن کاری کنید! بعد از برداشتن سیستم استارتر، سوئیچ جدید و قدیم را مقایسه کنید و مطمئن شوید که یکجور باشند. یادتان باشد سوئیچ جدید را به خوبی روغن کاری کنید تا به راحتی داخل محفظه کلید بچرخد.

در مرحله چهارم مطمئن شوید پین قفل داخلی آزادانه حرکت می کند! با داخل و خارج کردن سوئیچ، می توانید از سالم بودن پین قفل اطمینان حاصل کنید. کلید نباید داخل سوراخ گیر کند یا به سختی حرکت کند. در غیر این صورت احتمالا نیاز به روغن کاری دارد.

در مرحله پنجم سیلندر را در جای خود قرار داده و اتصالات سوئیچ را دوباره وصل کنید! بعد از روغن کاری، سیلندر را در محفظه خود قرار داده و آن را محکم کنید. پلاگین سوئیچ را مجددا متصل کنید و تمام اجزایی که برداشته بودید را دوباره نصب کنید.

در مرحله ششم حالا استارت بزنید و مطمئن شوید که سوئیچ می چرخد! قبل از اینکه میل فرمان و کاور پلاستیکی را ببندید، مطمئن شوید موتور ماشین روشن می شود. این کار را با چرخاندن سوئیچ و اعمال فشار روی فرمان انجام دهید.

سوئیچ استارت خودرو درکدام قسمت تعبیه شده است ؟

سوئیچ استارت معمولا در کنار غربیلک فرمان و سمت راست آن قرار دارد. ( در خودروهای جدید شکل سوئیچ استارت متفاوت است و به اصطلاح کیلس استارت نامیده می شود) که معمولا دارای 4 حالت می باشد .

سوئیچ استارت برلیانس

حالت اول LOCK (لاک) یا همان قفل می باشد که موتور خاموش می باشد فرمان نیز در حالت قفل قرار خواهد داشت .

حالت دوم ACC ( ای.سی.سی) یا تجهیزات جانبی می باشد. با قرار دادن سوئیچ در این حالت می توان از تجهیزات جانبی برقی خودرو همچون رادیو استفاده نمود..

حالت سوم ON (آن) یا روشن می باشد. با قرار گرفتن سوئیچ در این حالت سیستم های برقی ، مدار جرقه زنی و نشانه ها و هشدارهای نمایشگر جلوی داشبورد روشن می گردند اما موتور خودرو همچنان خاموش خواهد بود.

حالت چهارم START ( استارت) یا راه اندازی می باشد. با قرار دادن سوئیچ در این وضعیت موتور راه اندازی می شود و میل لنگ با سرعت تقریبی ۱۰۰۰ دور در دقیقه شروع به دوران خواهد نمود.

نتیجه : 

علائم خرابی مغزی سوئیچ پراید به شدت متفاوت از علائم خرابی مغزی سوئیچ پژو 405 هستند. همچنین اگر خودروی شما از مدل 206 باشد، علائم خرابی مغزی سوئیچ 206 نیز ممکن است مشکلات خاص خود را داشته باشد. اما اگر سوئیچ سمند یا پیکان شما باشد، علائم خرابی مغزی ممکن است به گونه‌های دیگری ظاهر شوند.
پراید ممکن است با مشکلات مانند افت توان و لرزش‌های عجیب روبرو شود. اگر سوئیچ پژو 405 مشکل داشته باشد، ممکن است با افت کارایی موتور و مشکلات ترکیب‌های سوزناکی مواجه گردید. همچنین، سوئیچ 206 ممکن است با مسائلی مانند عدم تطابق سیستم الکتریکی و لرزش‌های ناشی از مشکلات موتور مواجه شود.
سوئیچ سمند و پیکان هم با نوسانات در رفتار خودرو و مشکلات در سیستم تعلیق ممکن است علائم خرابی مغزی را نشان دهند. برای رفع این علائم، بهتر است تا به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید تا با استفاده از دستگاه‌های تخصصی عیب‌یابی دقیق انجام شود.